22/8/16

El Port prohibeix l'accés al 'rompeolas' i el privatitza per als taxis que serveixen als creuers


Els vianants i els ciclistes tenen prohibit expressament l'accés al moll de l'escullera del port de Barcelona, el tradicional 'rompeolas'. L'autoritat del port ha privatitzat aquest espai urbà tant popular de Barcelona, per convertir-lo en una via exclusiva per a taxis buits que fan la volta per recollir passatge provinent dels creuers. Segons el Port, aquest carril per a taxis només s'utilitza els dies de major afluència de creueristes, però el sol ús del 'rompeolas' com a carril de servei ja denota una clara voluntat d'expulsar-ne progressivament els ciutadans. De fet ja s'ha restringit molt l'ús de les roques de la cara exterior com a zona de pesca. 
Durant dècades el 'rompeolas' va ser un típic lloc d'esbarjo de les classes populars barcelonines. Amb la prohibició de l'accés a vianants i ciclistes el Port Autònom ha privatitzat aquest espai públic i popular destinant-lo a l'ús particular dels creuers i els seus viatgers.
Els taxistes són un grup de pressió poderós que, amb accions brutals i a vegades violentes, imposa la seva voluntat a polítics i administracions valent-se de qualsevol treta. La resta dels ciutadans no som ningú, ni pels polítics ni per les administracions.

Aquesta és la Barcelona que ens fan.


4 comentaris:

  1. La noticia es absurda y el último párrafo contra los taxistas aún más. En el rompeolas no hay nada, excepto los pescadores. ¿Qué presión va a hacer el gremio de taxistas para no acceder al rompeolas?. No hay que confundir al personal. En el rompeolas el único cliente que podrías llevar sería un pescador. Lo dicho, dar las noticias con propiedad, sin atacar a un gremio por algo que No ha solicitado y redactando correctamente la información.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, se nota por tu comentario que no vas mucho por allí porque entones sabrías que quizá no pasea mucha gente, pero te aseguro que sí va gente. Mi familia entre otros y mucha gente de la Barceloneta de toda la vida. Lo absurdo es que no permitan que los taxis giren mientras la gente pasea tranquilamente. Lo absurdo es privatizar un espacio como rompeolas. Y dicho esto todo mi respeto hacía los taxistas.

      Elimina
  2. Es el puerto autonomo el que restringe el acceso a los ciudadanos, lo hace para proteger su negocio, "los cruceros" el puerto cree que el rompeolas es suyo, y yo personalmente tambo-en comienzo a creerlo. Los habitantes de la Barceloneta ya lo perdimos una vez ante la pasividad de toda una ciudad que ha aceptado la fatalidad como algo natural. Cortar el acceso al rompeolas es ilegal, y los ciudadanos no debemos tolerarlo.

    ResponElimina
  3. Lo comparto con Asociaciónes de peatones y ciclistas. Algo haremos!!!

    ResponElimina