28/4/12

La presa de pèl de la llicència

Cobrar 15 € per una llicència d’un sol dia és, es miri com es miri, una presa de pèl i una forma d’extorquir els cicloturistes perquè es facin la llicència anual de la Federació Catalana; una llicència que no serveix per a res tret de l’assegurança d’accidents, i justet. Qualsevol assegurança personal cobreix millor i a més bon preu.
Estava pensant en inscriure’m a la Terra de Remences. És una marxa molt ben organitzada i que recorre uns paratges bellíssims. Entro al web pensant que ja no quedarien places atesa la bogeria que els darrers anys hi ha hagut per aquesta i altres marxes del calendari. Per sorpresa meva hi ha places; iupi!. Miro els preus d’inscripció: 28 euros, més 2 del xip i 15 per la llicència d’un sol dia (el normal els darrers anys eren 6). Total 45 € per pedalar per carreteres públiques. Entenc perquè encara queden places. Cobrar aquesta quantitat en els moments actual és viure en un món irreal.
Els organitzadors diran que la prova costa molts diners i que tenen menys patrocinadors. Ho entenc, però ells han d’entendre que així no ompliran.
Però el que és d’escàndol són els 15 € de l’assegurança. És una presa de pèl, una estafa sense embuts. La Federació Catalana de Ciclisme no n’ha pensat una altra que clavar la llicència d’un dia buscant així què els cicloturistes es treguin la llicència anual (preu per preu), un document gairebé tan ineficaç com qui l’emet, caríssim i que mai no reverteix ni cinc als cicloturistes. O és que la tal federació fa alguna cosa en positiu per als cicloturistes tret d’organitzar marxes que, de fet, són curses sense les necessàries garanties de seguretat i amb un risc elevadíssim en la majoria dels casos?
Això s’acabaria si es creés una Federació de Cicloturisme, com a França, però no hi ha nassos. Algun interès fosc fa que aquest tema ‘no toqui’ mai. Ho he plantejat als Congressos de Cicloturisme i a la Taula de la Bicicleta sense cap èxit. Solució, feu-vos una assegurança personal i passeu d’anar a les marxes. Em sap greu pel Club Ciclista Bas i els que volen fer be les coses (que tampoc no en són tants); però amb aquests preus abusius a mi i a molts no ens hi veuran més.

1 comentari:

  1. Rafael,
    Com va tot? fa temps que no ens veiem ni parlem.
    totalment d'acord amb tu en això de la llicencia. Tot i que crec que estar federat és important, ja que et cobreix situacions que espero mai haguem de patir. Jo desafortunadament he patit dos accidents i a l'estar federat m'ha cobert tota l'assistencia sanitaria (que no em cobria la mutua).
    I això dels preus, es tracta de voler més per menys; els organitzadors/federació volen obtenir més i aferir menys, mentre que els ciclistes volem rebre més i pagar menys. És una tendència cada com més estesa això de voler-ho tot i no acceptar cap contrapartida. I si no mira un parell d'exemples: volem energia "verda" i no acceptem els parcs eòlics, volem les autopistes ben asfaltades i no acceptem ni peatges ni impostos (ui tema molt sensible últimament!!), i molts d'altres. O canvien les normes o haurem d'acceptar pagar per tot directa o indirectament.

    PS: coi que difícil és aixó de penjar un comentari, no hi ha cap perfil obert on no necessitis estar registrat.
    Jordi

    ResponElimina