11/10/12

Consumir energia surt més barat que pedalejar

La tarifa de preus per a l’any vinent del servei de bicicleta pública de Barcelona, Bicing, suposarà que un viatge en bicicleta sortirà més car que un en bus o metro, 0’84 cèntims pedalejant contra 0’75 contaminant i consumint energia produïda amb carburants fòssils. 
Foto: Bicing
L’abonament de 50 viatges en bici pública barcelonina costarà 42 euros, i farà que cada viatge sigui més car que els derivats de l’ús de la T 50/30, que en costa 37’70. Això sense tenir en compte el sobrecost addicional per cada mitja hora que superi els primers 30 minuts de desplaçament en bici, que augmenta en un 2’82%.
L’abonament per a ús il·limitat, que costarà 97’5 euros (un 116’13% més), no començarà a ser rendible per a l’usuari fins que ultrapassi els 115 desplaçaments, un cada tres dies.
L’empresa Barcelona Serveis Municipals, que gestiona la bicicleta pública, no ha comunicat si aquest augment de tarifes suposarà una millora del servei de la xarxa. Estacions sense bicis, material en mal estat i vehicles de transport de bicis elevadament contaminants fan que aquest servei sigui considerat molt poc eficient per molts usuaris.
Tot és qüestió de creure en les possibilitats de mobilitat urbana que ofereix la bicicleta o no fer-ho.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada