27/10/12

Eduard Freixedes i les bicicletes

(Foto: Bicing)
El regidor de mobilitat de l’ajuntament de Barcelona nega que el Bicing sigui un transport públic, adduint que només és un complement. I no és un complement el funicular de Vallvidrera si has d’anar a la plaça de Catalunya, o l’autobús si has d’anar a Francesc Macià des de Badalona? Aquest regidor hauria de saber que la xarxa del transport públic fonamenta la seva funcionalitat, precisament, en la complementarietat.
Negar-ho com fa ell i castigar el servei de Bicing amb un 116% d’augment de tarifes (l’únic transport on es penalitza la major freqüència d’ús) és demostrar: a) que mai no utilitza el transport públic, b) que menysprea les bicicletes i els seus usuaris, c) que es pensa que el Bicing és un servei de lloguer de bicis per passejar els diumenges per la Ciutadella i d) que és un ignorant de les mínimes nocions de l’àrea municipal que gestiona.
L’alcalde Trias faria be en destituir-lo. No ho farà perquè per a ell i l’equip de govern que encapçala, les bicicletes i els seus usuaris són una nosa per al vehicle particular contaminant i malbaratador de combustible.
Si no el poden pagar, o se’l volen carregar perquè no els agrada, que ho facin, però que no organitzin lamentables pantomimes sobre les ordenances fiscals de la ciutat. L’ultraconservadurisme te aquestes coses. A La Vanguardia el deuen aplaudir a cor, sobretot d’ençà que el propi cap de la secció d’esports del diari del comte de Godó, Dagobert Escorcia, hagi demanat públicament, en un article publicat la setmana passada, reduir la informació sobre ciclisme a simples notes breus.

1 comentari:

  1. Es-pec-ta-cu-lar... "Y hasta aquí puedo leer".. Apreta, bon amic, apreta...

    ResponElimina