16/5/14

Matar dos ciclistes només costa 1.080 euros

És més barat matar dues persones que no pas dir que desitges la mort d'algú a twitter. Si la jutge considera que amb sentències ridícules i insultants com aquesta aconseguirà que els conductors de cotxes tignuin actuin amb més cura i responsabilitat, sobretot quan comparteixen la via amb altres usuaris més dèbils, que agafi una bicicleta i surti a pedalar un dia per qualsevol carretera.


EL PAÍS. Gerard MA, el conductor del vehicle que per una badada envestir prop de Balaguer (Noguera) a un grup de quatre ciclistes causant la mort de dos d'ells, només haurà de pagar una multa de 1.080 euros, ja que la jutge ha considerat els fets com a constitutius de dues faltes per imprudència lleu amb resultat de mort i dues amb resultat de lesions. La fiscal va sol·licitar durant el judici celebrat la setmana passada 4 anys de presó per dos delictes d'homicidi per imprudència greu.
La sentència del Jutjat Penal número 2 de Lleida considera provat que l'acusat , de 21 anys , sobre les 13.05 hores del dia 12 de febrer de 2012, circulava per la carretera C - 13 , quan en una recta i com a conseqüència d'una desatenció a la via de 2 o 3 segons , motivada en sentir un soroll produït en caure la motxilla que portava al seient del copilot , es va desviar lentament de la seva trajectòria , introduint-se en el carril dret i aconseguint els quatre ciclistes que circulaven correctament per voral en la seva mateixa direcció.
La magistrada assenyala que en aquest cas no es donen els elements propis de la imprudència greu perquè es va tractar d'una distracció momentània a la circulació motivada per la caiguda de la motxilla , en la qual portava l'ordinador portàtil , un MP3 , el telèfon mòbil i diversos documents . Afegeix que " això va originar que l'acusat mirés cap a la seva dreta durant dos o tres segons per veure què era el que havia passat , amb tan mala fortuna que el vehicle es va anar desplaçant lentament cap a la dreta un o dos graus fins a impactar , ja en el voral , amb els ciclistes que el precedien en la marxa , de manera que si l'acusat no hagués trobat els ciclistes en aquell punt s'hagués sortit de la via cap al camp sense més conseqüències , ja que la seva velocitat en realitat no era excessiva ".
La jutge ressalta que la prova de detecció alcohòlica i de drogues a què es va sotmetre l'acusat va sortir negativa , que aquest tan sols cap a un any que tenia el permís de conduir i que circulava amb un vehicle del seu avi que havia pilotat en poques ocasions. "És cert", afirma, "que conduir un vehicle és un risc i cal estar en tot moment atent a la conducció , però en aquest cas es considera que la lleu distracció de l'acusat , novell en la conducció ( ... ) , s'ha de reputar com una falta d'imprudència lleu " .

15/5/14

Carretera nova, però els ciclistes que es fotin

Una mostra del nul cas que fan les administracions als usuaris de la bicicleta. S'està refent totalment la BV 5108 entre Cardedeu i Cànoves. Aixamplen la calçada, hi posen tanques metàl·liques tant per als cotxes com per a les motos, desgüassos, drenatges, nova capa asfàltica anti lliscament, nova pintura, rotondes, senyalització vertical....i un miserable voral de menys d'un metre d'amplada.
Com saben tan la Generalitat com la Diputació aquesta és una carretera que te un intens trànsit de ciclistes tant els caps de setmana com els dies feiners. Per quin motiu, posats a fer una carretera totalment nova, no s'ha fet un voral prou ample per a que hi puguin circular les bicicletes?
Per que són uns ineptes, per què consideren que els ciclistes no som ciutadans prou dignes com per a escoltar-los i fer-los cas o per què tan els fa que la vida desl que anem en bici estigui en perill per culpa d'unes infraestrcutures mal dissenyades?
O una mica de tot? Que en responguin els reponsables.

Aquest és el minúscul voral de la nova BV 5108

6/5/14

El blog de referència Bici-vici fa deu anys

Fa una dècada es parlava poc de la bicicleta des del punt de vista de l'usuari i com a element de mobilitat i turisme. En Marc Folch ho va començar a fer al blog Bici-vici. Amb els anys i una feina constant o coherent, aquesta pàgina s'ha convertit en referent per als que fan servir la bicicleta més enllà de l'esport. Enhorabona Marc.


Per commemorar aquesta efemèride en Marc es proposa organitzar diversos esdeveniments i activitats al llarg de l'any. El primer serà diumenge vinent, dia 11, i consistirà en una ruta cicloturista que creuarà tot el delta del Llobregat des de Castelldefels fins l'Hospitalet, la seva ciutat. Per als que volgueu conèixer aquest espai natural, la invitació que ens fa el Marc és impossible de refusar, doncs és un territori que ell el coneix molt be.
La sortida serà a les 10 del matí de l'estació de Renfe de Castelldefels, i el recorregut serà d'uns 36 quilòmetres, amb possibilitat d'escurçar o allargar-lo, a gust del ciclista. La inscripció és gratuïta, la dificultat física i tècncia és nul·la. Això si, cadascú es fa responsable de la seva bici i de portar beure i/o menjar. Si us animeu, només cal que m'envieu un e-mail a biciviciat@gmail.com confirmant l'assistència.

4/5/14

Audrey Hepburn, 85 anys d'un mite que pedalava

Ja fos amb vespa a Vacances a Roma (1953), amb joies a Esmorzar amb diamants (1961) o amb bicicleta, com a la foto, Audrey Hepburn és un dels més grans mites de la indústria del cinema. Ara fa 85 anys del seu naixement. La seva memòria perdurarà per sempre, també entre els que pedalem.


25/4/14

El discret encant d'un carril bici de Lisboa


Lisboa no és una ciutat fàcil per a les bicicletes. Aixecada entre set turons, amb el centre travessat per les vies del tram i amb voreres i calçades fetes amb les lliscants pedres que pacienment col·loquen els calceteiros (un art més que un ofici), la ciutat posa difícil el trànsit en bici.
Però com que pot més l'afició, la moda o el que vulgueu, aquí les bicicletes elèctriques estan guanyant adeptes més que a altres ciutats.
Per tot plegat, la xarxa de carrils bici no és gaire extensa. A les zones de nova urbanització n'hi ha d'aquells que comencen en el no res i acaben enlloc, però on estan més consolidats i utilitzats són a la part baixa, a tocar del Tejo. A banda del carril bici que porta des de Terreiro do Paço fins més enllà de Belem, a l'altre costat, a la zona d'Oriente on es va fer l'expo 1998, és on els dies festius es pot veur emés gent en bicicleta. I com que és una zona de nova urbanització, també és on hi ha més quilòmetres de carril.
Però els carrils bici de Lisboa no poden ser una vulgar cinta asfàltica de color vermell, com arreu. Si ells han convertit el paviment en art urbà, també han de dissenyar carrils bici d'acord amb aquestes formes. Fixeu-vos en la foto. Quan plou aquest carril ha de ser una pista de patinatge, però qui va en bici a Lisboa quan plou?
La resta dels dies és encantador.
Quaranta anys després de la Revolució dels Clavells, els portuguesos saben que les bicicletes a la ciutat són un instrument de transformació: revolucionari. Per pujades que hi hagi.

15/4/14

El Cucut, una altra llibreria amiga de les bicis

La llibreria El Cucut, de Torroella de Montgrí (Baix Empordà), gràcies a la col·laboració de Bicicletes David, va fer aquest magnífic aparador el passat mes de febrer:


La Teresa, propietària de la llibreria, ens ha proposat d'anar-hi aviat a parlar de llibres, de viatges, de bicis, de novel·les i de l'Alentejo, un país que ens estimem molt. I així ho farem el mes vinent, doncs. Hi anirem amb Brompton, com la que il·lustra la portada de la novel·la L'altra. 
El Cucut és una de les llibreries de referència a la comarca, i celebrem que demostri ser amiga de les bicis. També aprofitarem per demanar-li que faciliti sempre l'aparcament segur de les bicicletes. Al cap i a la fi, pedalar va be per a la salut física i mental, és a dir: fomenta la lectura.
A fi de facilitar l'ús de la bicicleta a les ciutats i viles, DiesDeBici difondrà aquells comerços que col·laborin amb la mobilitat sostenible.