23/5/12

A Barcelona les bicis fora de les voreres

En una conferència per fer balanç del seu primer any de mandat, l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciat que aviat es prohibirà circular a les bicicletes per damunt de les voreres. “Es una proba de l’èxit del Bicing i de que la ciutat és adequada per anar-hi en bici, però cal posar-hi ordre”, va dir. La prohibició serà en forma de nova ordenança sobre l’ús de la bicicleta.
Aquest de la Meridiana no és un carril bici, és una presa de pèl
A DiesDeBici estem rotundament a favor d’aquesta prohibició. Les voreres són pels vianants i les calçades pels vehicles. I les bicis són un vehicle. Enlloc del món civilitzat, ni al bell mig de Manhattan, un indret pensat sobretot per a l’automòbil, es veuen ciclistes damunt les voreres. És clar que, allà, ningú no els atropella ni els mata.
Ara bé, perquè sigui justa i raonable, aquesta prohibició ha d’anar acompanyada d’un desplegament de creació de nous carrils bici ben dissenyats (no dues ratlles pintades a qualsevol lloc); de la protecció, no persecució, dels ciclistes per part de la guàrdia urbana; d’una campanya contra motos, cotxes i furgos que ocupen els carrils bici; de l’augment de les zones 30; d’una campanya municipal per que les bicicletes puguin entrar als establiments i edificis d’ús públic; de la creació de bici-box o aparcaments segurs similars i d’un pacte, no una regulació unilateral, de la circulació de bicicletes pels carrers de vianants de Ciutat Vella. A més cal un periode d'adaptació de la normativa.
Si no, les paraules de l’alcalde Trias només quedaran en la memòria del seu auditori d’ahir, majoritàriament jubilats que odien les bicis, alguns cops amb raó, i només servirà per encendre encara més la complicada convivència de ciclistes, vianants i vehicles a motors a Barcelona. Un enfrontament en el qual, amb la pressió contrària que practiquen certs mitjans de comunicació, els ciclistes hi tenim sempre les de perdre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada