29/12/12

Carrils estrets i perillosos com la gestió municipal

Divendres nit, molta gent de festa als bars del carrer Parlament, una de les zones actualment amb més ambient jove de Barcelona, un lloc i un moment idoni per a fomentar l’ús de la bici. La resposta municipal ha estat ben clara: carril bici de doble sentit i 75 centímetres més estret. I quan acaba al Paral·lel, encara més perill (especialment les nits de festa). Entre l’embolic de carrers que hi menen i semàfors, no hi ha connexió fàcil, clara i segura amb el carril bici de l’avinguda dels teatres, que si que és un bon carril.
L'alcalde de Londres anant
a una conferència
Així no es promou l’ús de la bici com a transport urbà, ni els hàbits saludables i, ni de bon tros, s’ajuda a que els ciclistes no circulin per les voreres, que és el que preocupa als electors d’edat provecta del senyor Trias i al propi alcalde (tal i com va dir ell mateix en públic).
La política de CiU respecte a les bicis no deixa dubte possible. Tal i com ja vam dir fa uns dies a l’entrada ‘Amb la crisi la bici hi està perdent’, un cop ha ocupat l’ajuntament, la dreta executa polítiques de mobilitat que només afavoreixen el vehicle privat i la industria de l’automòbil. O no és això retallar 75 cms de calçada per a les bicis i regalar-les als cotxes?
El regidor de mobilitat Eduard Freixedes ja dura massa en un càrrec que ni li va ni li ve. Faria bé en Xavier Trias d’imitar l’alcalde de Londres, Boris Johnson, un dels polítics més populars del Regne Unit i ferm candidat al 10 de Downing street. Llegiu-ho en aquest article de El País.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada