Fundada el 2003, l'empresa inicialment es va especialitzar a dissenyar ancoratges per a bicicletes. El 2008 van fer el salt a la fabricació de bicicletes públiques amb la marca Urbike, uns models fabricats amb materials industrials que prioritzen la resistència dels materials.
L'any 2011, aquest model va guanyar a Dinamarca el concurs públic de Copenhaguen, per equipar amb un sistema de bicicletes públiques per a tot el país. Dotades amb una pantalla tàctil, rodes antipunxades i motor elèctric, aquestes bicicletes presenten avantatges importants davant dels sistemes habituals de bicicletes públiques, com ara que pràcticament no necessiten manteniment. "L'altre avantatge és la transmissió, que al no tenir cadena ni plats ni pinyons, anem amb transmissió de Cardan i això gairebé no té manteniment," explica el gerent de la companyia, Edu Sentís.
Fins al 2014, d'aquest model de bicicleta se'n fabricaran 11.000 a Dinamarca. No es faran a Catalunya, perquè l'empresa, tot i haver guanyat el concurs danès, no va trobar cap banc que financés el projecte. Per aquest motiu han hagut de vendre la llicència a una empresa danesa, que serà la que finalment farà el model per al seu país. Aquest estiu, les primeres Urbike, de disseny català, començaran a rodar per Copenhaguen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada