180 quilos a la porta de casa sense vessar ni un gram de CO2 |
I el somni es va fer realitat gràcies a les peculiars bicis de càrrega que podeu veure a les fotos. Disposen d'1,5 metres cúbics d’espai i carreguen fins a 180 quilos que els transportistes/ciclistes poden moure més fàcilment gràcies a un suport elèctric (imagineu-vos com deuen anar de forts quan agafen la seva bici!). Net, agradable i puntual, on arriba una bici no arriba cap altre mitjà de transport, les bicis de Vanapedal s’estan fent un lloc en el paisatge del centre de Barcelona. Criden l’atenció, cauen simpàtiques, fan amics i estalvien llençar 2 tones de CO2 a l'any per màquina.
I és precisament aquesta empatia que genera amb el ciutadà el segon nínxol de negoci de l’empresa. La caixa de la bici és una immillorable plataforma publicitària que, en circular poc a poc i pel centre, es converteix en un anunci mòbil amb un elevadíssim nombre d’imputs.
Criden tan l'atenció que són una magnífica plataforma publicitària |
Vanapedal distribueix paqueteria d’altres companyies logístiques (TNT, Seur) que no poden arribar al centre amb els seus camions, porta la compra del Caprabo on-line als domicilis, reparteix els gelats d’una cadena de gelateries del centre i qualsevol cosa que necessiteu fer arribar a tot Ciutat Vella. El seu repte és aixecar una micro-plataforma logística des d’on centralitzar la distribució i escampar-se a d’altres barris de la ciutat com Gràcia o Sants que també tenen centralitat urbana i dificultat de mobilitat. Les bicic-cargo de Vanapedal poden ser també una excel·lent solució per la distribució a ciutats mitjanes, on els centres urbans estan encara més col·lapsats i on la logística és extraordinàriament complicada (Girona, Tarragona, Granollers, Mataró, Vic...).
La gent de Vanapedal participaran el proper dia 14 en la creació de la primera federació internacional de logística sostenible. I és que projectes com el d’aquests emprenedors, no són només una alternativa a un problema concert, a més són una solució a la contaminació i situen Barcelona en la línia d’smart city, un anhel al que la bicicleta hi pot contribuir de forma notòria, tal i com demostra aquesta iniciativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada