27/3/13

Segons La Vanguardia Barcelona destinarà mig milió a millorar la infraestructura ciclista

Segons publica el diari La Vanguardia l’ajuntament invertirà 130 mil euros en incrementar la seguretat a les 10 cruïlles amb major concentració d'accidents i allargarà el carril bici del carrer Provença de punta a punta de la ciutat. 


Segons el diari dels Godó la regidoria de Mobilitat s’ha marcat com un dels reptes d’aquest mandat la millora de la infraestructura ciclista a la capital catalana segons el diagnòstic del Pla de Foment de la Bicicleta. Aquest estudi conclou que existeixen un total de 24 trams i cruïlles que precisen d’actuacions de millora i 32 espais on manca continuïtat amb la xarxa. Les deficiències passen per carrils bici que presenten mala senyalització, traçats irregulars, errors en les sincronitzacions semafòriques, punts de conflicte amb vianants o invasions de vehicles, entre d’altres.
Per això el Govern Municipal ha elaborat un calendari amb les actuacions prioritàries. Enguany invertirà 563 mil euros en actuacions urgents que permetin millorar la infraestructura ciclista de la ciutat.
Cruïlles amb major accidentalitat. Una de les primeres mesures serà millorar les 10 cruïlles de la ciutat que presenten un major índex d’accidentalitat. D’aquesta manera s’actuarà a les interseccions de Comte d’Urgell–Consell de Cent, plaça Espanya , plaça Francesc Macià, Gran Via-Urgell o Paral·lel-Calabria. S’invertiran 130 mil euros en millorar-les. La direcció de serveis de Mobilitat està ultimant els projectes d’actuació a cada cruïlla, que incidiran en elements com la senyalització, semàfors, elements que afecten a la visibilitat, peces separadores i ordenació viària.
Més carril bici a Provença. S’invertiran 260 mil euros en donar continuïtat al carril bici del carrer Provença, en el tram comprès entre el Passeig de Gràcia i el carrer Rocafort, completant la infraestructura ciclista a tot el carrer. L’ampliació d’aquest carril permetrà que els usuaris de la bicicleta tinguin un itinerari per creuar de banda a banda la part alta de l’Eixample i una franja del de Sant Martí.
L’actuació es complementarà amb la conversió de tot el carril bici a doble sentit, inclòs l’actual tram de sentit únic entre el carrer Degà Bahí i el Passeig de Gràcia. En total, el nou carril comptarà amb 5,2 km de longitud.
Senyals de bicicleta als carrers amb un únic carril. La senyalització s’inclourà a totes les entrades dels carrers d’un sol carril. S’invertiran 153 mil euros per fer la nova senyalització. L’objectiu de la mesura respon a l’aposta per potenciar l’ús dels carrers amb un únic carril de circulació i de les zones 30 com a vies ciclistes atès que són carrers adients per a la circulació de les bicicletes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada